Voor een gezonde toekomst!

ggd nog.jpg
Door Niels Kok op 2 juli 2024 om 14:57

Voor een gezonde toekomst!

In de raadsvergadering van 4 juli is ons amendement “Smart en concreet” unaniem door de raad van putten aangenomen. Saskia de Graaf: “Met dit amendement, dat de brief die vanuit de gemeenteraad naar de GGD wordt gestuurd aanscherpt, vragen we als fractie aandacht voor gezondheidszorg in het algemeen en voor de GGD in het bijzonder.”

De komende jaren staan we als het gaat om gezondheidszorg voor grote opdrachten, de vergrijzing, een tekort aan personeel, toenemend risico op infectieziekten en een verslechterende mentale gezondheid van jongeren maken dat er steeds meer druk op de zorg komt, zowel qua menskracht als financieel.

Daarom vond onze fractie dat de brief naar de GGD moet worden aangescherpt. Er zijn al eerder signalen gestuurd naar de GGD dat het belangrijke werk dat de GGD doet, beter kan worden ingezet als er gewerkt wordt met heldere (smart geformuleerde) doelstellingen. Deze aanscherping, die we hebben weergegeven in het amendement, zal worden toegevoegd aan de brief die namens de raad naar de GGD zal worden gestuurd. In december zien we als raad deze concretisering tegemoet.

Bent u lid van de ChristenUnie en werkzaam in de zorg of de jeugdzorg en wilt u hier eens verder over doorpraten? Neem dan contact op met de fractie