Aftrap campagne ChristenUnie Putten

zaterdag 11 januari 2014 14:10

Putten, de zorgzaamste gemeenschap van Nederland. Dat is de ambitie die Ard Kleijer, lijsttrekker van de ChristenUnie uitsprak bij de start van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen.Op 10 januari heeft de ChristenUnie de campagne gestart met een stamppottenbuffet in de Jachthoorn.

“De ChristenUnie heeft laten zien dat ze Putten kan besturen. Daar zijn we trots op.”, aldus Ard Kleijer. “Ons verkiezingsprogramma geeft een goede visie voor de komende vier jaar.  De komende jaren gaat de gemeente veel nieuwe taken krijgen. Bijna iedereen die zorg gebruikt of geeft gaat dat merken. Daarom is het heel belangrijk dat de gemeente deze nieuwe taken goed oppakt en mensen de zorg kunnen blijven ontvangen die ze nodig hebben.”

Positief De ChristenUnie Putten kiest een voor een positieve stijl van campagnevoeren. Zij wil duidelijk laten zien wat de ChristenUnie wil bereiken en wat daarvoor kan worden gedaan. De ChristenUnie wil werken aan een beter Putten en ziet de andere partijen niet als concurrent, maar als partners om samen mee te werken aan het goede voor Putten. Ard Kleijer merkte op dat de ChristenUnie veel vrouwen hoog op de lijst heeft staan. Arine van de Bor was hier trots op: “vrouwen voegen echt iets toe aan de politiek, het is te veel een mannenbolwerk”.

Speerpunten De ChristenUnie heeft drie speerpunten voor de toekomst van Putten gekozen: Putten wil de zorgzaamste gemeenschap van Nederland worden Samen werken de christelijke identiteit Samen werken aan een sterke en schone economie

De gemeenteraadsverkiezingen zijn op 19 maart 2014.