Ledenvergadering 26 juni

Ledenverg.jpg
Door Niels Kok op 1 juli 2024 om 14:52

Ledenvergadering 26 juni

In de prachtige ruimte van school De Akker ontmoetten we elkaar voor de ledenvergadering. We hebben ons in tweetallen gebogen over Psalm 46. Saskia de Graaf had deze Schriftoverdenking voorbereid. Het is een psalm over de grootheid en de macht van God, een vesting om naar toe te vluchten. Hij is betrouwbaar en onveranderlijk. In tijden van oorlogen in de wereld en ook van onrust in eigen land, is God er om bij te schuilen.

Het onderwerp van de avond was ‘bouwen’. Erik van Hemel gaf de aftrap met een overzicht van wat er in de commissie al is besproken over de ruimtelijke inpassing van de plannen van het college. Daaruit blijkt ook dat het vorige college weinig aan voorbereiding van nieuwe plannen had gedaan. Maar Erik wil niet achterom kijken maar kijken wat al gerealiseerd is en naar welke plannen er liggen. Ook geeft hij aan dat er goed geluisterd wordt naar de dorpsgenoten met hun ideeën en opmerkingen.

Saskia stond stil bij de commissie Samenleving. Ook die commissie heeft met wonen te maken. Dan gaat het bijvoorbeeld over de leefbaarheid in een wijk, over speelmogelijkheden voor de kinderen, over de bereikbaarheid van de wijk, ook voor hulpdiensten. Een nieuwe wijk heeft zoveel aspecten om rekening mee te houden, dat kan nooit alleen maar in één commissie gedaan worden.

Bertus Cornelissen leidt als wethouder het hoofdthema in van de avond. Hij geeft ons een vel papier vol fotootjes rond een kaartje van Putten, zodat we in één oogopslag kunnen zien waar de woningbouwprojecten liggen en hoe worden die ingevuld. Op sommige plekken zitten we nog in de fase van ontwikkeling, op andere plekken gaan de aannemers binnenkort aan de slag, en op nog weer andere wordt al volop gebouwd. Aan de Bilderdijkstraat is bijvoorbeeld een locatie waar de scholen al afgebroken zijn en de grond bouwrijp is gemaakt. Daar kan de aannemer al snel beginnen. Het terrein van de Aldi, daar vlakbij, is nog in de fase van de ontwikkeling. Maar aan de Roosendaalseweg is het hoogste punt al bijna bereikt. Peter Brink: "Dit overzicht gaf ons allemaal hoop. Soms denk je dat er niets gebeurt, maar deze avond konden we zien dat er toch steeds meer woningen voor Puttense starters beschikbaar komen!"