Berichten over speeltuin

1. foto speeltuin CU.jpg
    Door Niels Kok op 5 maart 2022

ChristenUnie bezoekt speeltuinen, beweeg in de buurt!

Download hier jouw Puttense kleurplaat

Hoe zorg je dat je kind buiten gaat spelen en niet achter het scherm blijft plakken? De ChristenUnie vindt dat de buitenruimte moet uitnodigen tot bewegen. Afgelopen zaterdag was de ChristenUnie daarom te vinden in de woonwijken, op tournee langs de speeltuinen in wijken als Bijsteren, Husselerveld en de Putter-Eng.

De fractie trok met de bakfiets door het dorp en er werden Puttense kleurplaten uitgedeeld.  Teunjan van Ooijen: “Een goede speeltuin in de buurt helpt kinderen om meer te bewegen. Een speeltuin is een echte ontmoetingsplek die zorgtvoor verbinding in de wijk. Het helpt om kinderen buiten te laten spelen. En dat is weer goed voor de gezondheid van de jeugd. Daarom is het belangrijk om de speeltuinen goed te onderhouden en als het nodig is ook te vernieuwen. Ook is het ons opgevallen dat speeltuinen bijna nooit geschikt zijn voor kinderen in een rolstoel. Een ouder tipte ons meer gebruik te maken van kunstgras in plaats van houtsnippers.”

Lees meer over "ChristenUnie bezoekt speeltuinen, beweeg in de buurt!"