ChristenUnie presenteert Verkiezingsprogramma ‘Oog voor elkaar, oog voor Putten’

Aanbieding verkiezingsprogram CU 22-26.jpg
Door Niels Kok op 29 november 2021 om 09:13

ChristenUnie Putten presenteerde afgelopen woensdag het verkiezingsprogramma voor Putten in de periode van 2022 tot 2026. Op de ledenvergadering is het programma unaniem vastgesteld.

Afgelopen maanden is door heel veel mensen meegewerkt aan het verkiezingsprogramma. Tal van verenigingen en stichtingen hebben inbreng geleverd. Maar ook deskundigen, ondernemers en betrokken inwoners uit Putten hebben meegedacht. Daarnaast werden mensen via een videoboodschap gevraagd om input en was er een webformulier.

De commissie dit het programma heeft geschreven stond onder leiding van Bertus Cornelissen. “We hebben echt veel en mooie reacties binnengekregen, meer als ooit tevoren. Mensen in het dorp denken mee en hebben ideeën voor de toekomst van ons dorp. In onze commissie zitten ervaren mensen uit de achterban, als ook jonge leden die met nieuwe en leuke ideeën komen. Daarmee hebben we een sterk en inhoudelijk programma, dat echt Puttens is en waarmee we als dorp vooruit kunnen”.

Het is goed leven in Putten. We willen ruimte bieden voor ontwikkeling én beschermen wat waardevol is. De ChristenUnie blijft zich inzetten voor de naaste en voor de schepping. De ChristenUnie wil eenzaamheid tegengaan door het verenigingsleven te faciliteren, vrijwilligers kansen te geven en te voorzien in recreatiemogelijkheden en cultuur.

Uiteraard wordt stevig ingezet op woningbouw in Halvinkhuizen. Daarbij wil de ChristenUnie vooral ook voor jongeren (tiny houses) en voor ouderen (seniorenhofjes) bouwen, zodat de doorstroming op de woningmarkt beter op gang komt. Daarnaast wordt ingezet op een fietstunnel onder N798. Ook thema’s als een vitaal winkelcentrum, meer dagrecreatie, verdroging en de wens voor een Putten Historisch Museum komen aan bod.

Maar de ChristenUnie ziet ook een drie uitdagingen die de komende jaren heel belangrijk gaan worden: het tegengaan van eenzaamheid, het herstellen van het vertrouwen tussen burger en overheid en de toekomst van ons landelijk gebied.

Wij geloven dat de aanpak van al deze thema’s begint met ontmoeting. Door elkaar te ontmoeten krijg je oog voor elkaars probleem. En kunnen we samen aan een oplossing werken. Het programma is hieronder te downloaden.

Foto: Bertus Cornelissen overhandigt namens de programmacommissie het verkiezingsprogramma aan lijsttrekker TeunJan van Ooijen.